Administració Turística

Moltes comunitats de propietaris estan destinades a habitatges de segona residència. En els darrers anys, molts immobles s’han començat a donar d’alta com a habitatges d’ús turístic d’acord a la Llei 13/2002 i Decret 158/2012 de 20 de novembre on es regula.

Informem del què és un habitatge d’ús turístic i els passos que s’han de seguir per fer l’ús correcte d’acord amb la normativa establerta:

Què és un habitatge d’ús turístic?

És aquell habitatge que el propietari cedeix a tercers a canvi d’un preu per un període de 31 dies, dues o més vegades a l’any.

Què s’ha de fer per legalitzar un habitatge per l’ús turístic?

Abans de començar l’activitat d’habitatge d’ús turístic, cal presentar davant de l’Ajuntament del municipi on s’ubica l’immoble una comunicació prèvia d’inici d’activitat degudament formalitzada pel propietari i pel gestor en el seu cas.

S’ha de fer algun tipus de registre?

El tràmit de la inscripció la realitza d’ofici la Direcció General de Turisme a partir del trasllat de la comunicació d’alta de l’activitat per part de l’Ajuntament corresponent. A partir d’aquest moment, es disposa d’un número d’inscripció que identifica l’habitatge.

Què passa si no es regularitza l’ús turístic de l’habitatge?

L’exercici de l’activitat té la consideració d’il•legal, aquesta situació posa al propietari en risc de ser sancionat econòmicament amb imposició de multes d’import elevat.

Hi ha alguna restricció per destinar el meu habitatge a ús turístic?

Sí, pot estar prohibit per l’ordenació municipal i/o pels estatuts de la comunitat.

Ús de cookies

finquesjosepgrau.cat utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies